لوله کشی داکت اسپلیت در اصفهان

لوله کشی داکت اسپلیت یکی از مهمترین مراحل زیر سازی جهت نصب داکت اسپلیت می باشد. برهمین اساس، انجام عملیات لوله کشی از شروط اصلی و حائز اهمیت برای استفاده از سیستم های داکت اسپلیت و متعاقب آن، هوای خنک و مطبوع محسوب می شود.

با انجام این فرآیند، قابلیت استفاده از هوای سرد و گرم و مطبوع، در فصول مختلف سال برای مصرف کننده فراهم می گردد. همانطور که در بخش داکت اسپلیت گفته شد؛ دستگاه های داکت اسپلیت قابلیت عملکرد دوگانه سرمایش و گرمایش را دارند. و متناسب با فصل و شرایط آب و هوایی منطقه می توان از هوای گرم یا سرد دستگاه بهره مند گردید.

چنانچه تمایل دارید تا درخصوص سیستم داکت اسپلیت و نحوه عملکرد آنها بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله تعمیر داکت اسپلیت اصفهان بپردازید.

شیوه لوله کشی داکت اسپلیت، یکی از پارامتر هایی است که بر میزان کارایی و عملکرد دستگاه تاثیر به سزایی می گذارد. نحوه لوله کشی جریانات دستگاه سبب شده تعادلی منسجم در محصول برقرار شود. پس نه تنها عملکرد دستگاه تضمین می شود؛ بلکه قطعات داخلی محصول نیز با کمترین استهلاک مواجه می شود.

نحوه لوله کشی داکت اسپلیت

نحوه لوله کشی داکت اسپلیت متناسب با اصول، ضوابط و استانداردهای تعریف شده در این زمینه عملیاتی می‌شود. به جهت انجام صحیح و اصولی لوله کشی، باید فاصله بین پنل داخلی و یونیت خارجی دستگاه اندازه گیری شود. این کار برای تعیین و مشخص شدن میزان و حجم لوله ها کمک فراوانی می نماید.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نصب صحیح و اصولی لوله کشی دستگاه های داکت اسپلیت، در ارتقای بازدهی و توان خنک کنندگی و راندمان سیستم، بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد. علاوه بر این، با توجه به تخصصی بودن این فرآیند، مناسب است که انجام آن به وسیله متخصصان و نصابان حرفه ای و کاربلد انجام شود.

شرکت تابش تاسیسات فرتاک آماده ارائه خدمات لوله کشی و یا نصب داکت اسپلیت به شما همشهریان گرامی است. جهت انجام درخواست پیش فاکتور با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را کامل کنید.

لوله کشی داکت اسپلیت به شرح زیر است:

لوله کشی مسی داکت اسپلیت:

همانطور که در مقاله تعمیر  VRF در اصفهان بیان شد؛ در دستگاه داکت اسپلیت هم لوله مسی پل ارتباطی میان یونیت داخلی و خارجی است که گاز مبرد را در بین این دو یونیت جابجا کرده و از این طریق به خنک سازی دستگاه کمک می کند.

دلیل انتخاب لوله‌های مسی برای لوله‌کشی این دستگاه زیاد است ولی بصورت کلی می‌توان توانایی انتقال مناسب گاز، خم کاری راحت، امکان تعمیر و جوشکاری و شرایط فیتینگ راحت به اتصالات برنجی را عنوان کرد. ضمن اینکه لوله‌های مسی مقاومت بسیار زیادی دارند و به این سادگی در زیر کار نمی‌پوسند و دچار سولفاته نمی‌شوند در بخش داخلی سیستم چیلر نیز استفاده می شود (با کلیک برروی این قسمت می توانید مقاله تعمیر چیلر را مطالعه کنید).

برای اجرای لوله مسی بهتر است این کار را به متخصصین مربوطه بسپارید. به دلیل اینکه این لوله ها بسیار شکننده بوده و عملیات خم کاری و انعطاف آن ها بسیار حساس است. نصاب حرفه ای ابتدا و انتهای لوله مسی را مسدود می کند تا علاوه بر جلوگیری از ورود اجسام ریز خارجی و رطوبت بتواند جهت تست نشتی به داخل لوله ها ازت تزریق کند.

ساپورت گیری جهت حفظ مسیر طبق نقشه لوله کشی مسی داکت اسپلیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که معمولا تکنسین های حرفه ای به بهترین نحو این کار را انجام می دهند.

جزئیات:

لوله قطر کم دیس شارژ و لوله قطر بزرگتر جهت ساکشن است. برای جلو گیری از اتلاف انرژی هر دو لوله عایق می شوند. همچنین برای ارتباط الکتریکال بین قسمت داخلی و خارجی اسپلیت کانالی نیاز به کابل کنترل است. کابل کنترل را کنار لوله های عایق شده قرار داده و دور هردو چسب پرایمر پیچیده می شود. معمولا قطر لوله مسی با عایق و کابل و چسب پرایمر بین ۵ الی ۱۰ سانتی متر است.

شایان ذکر است که فاصله زیاد پنل ها، علاوه بر طولانی کردن متراژ لوله ها، کاهش راندمان و کارایی و عملکرد سیستم را به دنبال دارد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در صورت زیاد بودن فاصله می توان از تراپ استفاده نمود. در این شرایط، استفاده از یک تراپ در فاصله 5 الی 6 متر، راهکار مناسب و مفیدی تلقی می گردد.

پیامد لوله کشی به صورت غیر استاندارد

لوله کشی در داکت اسپلیت تنها بر جریان متریال ورودی و خروجی تاثیر ندارد؛ بلکه بر عملکرد دیگر تجهیزات ضروری همچون کندانسور، کمپرسور و کویل نیز تاثیر دارد. به همین دلیل بایستی اجرای لوله کشی داکت اسپلیت در ساختمان، حتما به صورت تخصصی و اصولی انجام گیرد.

همه ی تعمیرکاران و کارگذارانی که در زمینه نصب و راه اندازی لوله کشی داکت اسپلیت فعالیت دارند؛ این امر را طبق روش های استاندارد و درست انجام نمی دهند. به همین دلیل رنج قیمت نصب آن متفاوت است. لوله کشی های غیر استاندارد با این که از نظر قیمت مناسب تر هستند، اما عمر مصرف دستگاه را تضمین نمی کنند؛ چرا که باعث شده دستگاه در جایگاه درستی قرار نگیرد.

لوله کشی داکت اسپلیت به روش های غیر استاندارد، پیامد های جانی و مالی بسیاری برای مصرف کننده به دنبال می آورد، چرا که در وهله اول سبب شده عملکرد دستگاه با ارور و مشکل رو به رو شود.

با مراجعه به مقاله لوله کشی مسی  می توانید مطالب بیشتری پیرامون این موضوع و لوله کشی سیستم های حرارتی و برودتی، تهویه هوا مانند VRF مطالعه کنید.

نکات مهم در نحوه لوله کشی داکت اسپلیت

1- انتخاب سایز مناسب لوله ها

انتخاب سایز درست و مناسب لوله ها، در هنگام اجرای عملیات لوله کشی اسپلیت کانالی، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. انتخاب نادرست لوله های مسی، علاوه بر افزایش هزینه های جانبی، کارکرد و عملکرد بهینه و مطلوب دستگاه را تحت شعاع قرار می دهد.

2- مراقبت و نگهداری از لوله ها

نگهداری اصولی و تمیز نگه داشتن لوله ها، از اصول و نکات کلیدی در هنگام انجام عملیات لوله کشی به شمار می‌رود. نفوذ آلودگی و گردوغبار بر سطح لوله ها، طول عمر مفید و کارایی آنها را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از این مشکلات، مناسب است که بخش های ابتدایی و انتهایی لوله ها با درپوش مناسبی بسته شوند.

3- جلوگیری از آسیب دیدن لوله ها

آسیب و صدمه دیدن لوله ها از مشکلات شایع در هنگام اجرای عملیات لوله کشی محسوب می شود. آسیب وارد شدن به لوله ها، ضمن کاهش کارایی و کیفیت آنها، کارکرد و عملکرد دستگاه را با مشکلاتی همراه می سازد.

4- عایق کردن لوله ها

پوشش سطح لوله ها با عایق، از دیگر نکات مهم در طریقه و نحوه لوله کشی داکت اسپلیت تلقی می گردد. عایق کردن لوله ها از وارد شدن ضربه و نفوذ آلودگی و گردوغبار به سطح داخلی آن، به نحو مطلوب جلوگیری می‌کند. همچنین، عایق کردن لوله ها، سطح صدای دستگاه را در حین کار کاهش می دهد.

5- انتخاب متریال ورودی

آب، یکی از متریال های اصلی در داکت اسپلیت است. از آن جایی که به صورت پیوسته و مداوم در لوله های مسی  در جریان هستند؛ بایستی از نظر سختی در رده پایینی قرار داشته باشد، تا میزان رسوب دهی دستگاه را کاهش دهند.

سوالات متداول:

*قیمت لوله کشی مسی چقدر است؟

بخش اصلی قیمت لوله کشی مسی مربوط به قیمت مس بوده و کاملا بروز است.

*حداکثر چند متر لوله کشی مسی مجاز است؟

بسته به ظرفیت و نوع دستگاه بین 15 الی 50 متر متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up